nah..ziarah2...kc tinggal lar website kat cne...

Followers

Trip..

Sweet Couple Slideshow: Fydah’s trip from Kampung Baginda (near Kota Klias, Sabah, Malaysia) to 2 cities Kedah and Tambunan (near Ranau) was created by TripAdvisor. See another Malaysia slideshow. Take your travel photos and make a slideshow for free.

Tuesday

::PERLUKAH SETIA?::


assalamualaikum..
halo frens..


"jangan bercinta kalo tak mahu setia"
ha mana tah sy jumpa ungkapan ni.. btul ke ungkapan tu??ape maksud setia sebenarnya ek??memang perlu ye setia dalam bercinta..?? tapi sy tengok kan.. tak ramai pon orang bercinta tu setia..setia macam mane yang di maksud kan pon sy kurang pasti....


Seringkali kesetiaan menjadi mainan ucapan dalam diri seseorang.. Di hadapan berkata setia namun bila dibelakang berbagai permainan tikam belakang berlaku.. Bagi pencinta pula banyak kes pergaduhan akibat ketidaksetiaan pasangan masing-masing..Oke...solan sy..ADAKAH ANDA SETIA??SETIA YANG MACAM MANA??

Kasih sayang dan percaya satu sama lain adalah satu perkara yang wajib ada dalam bercinta… Percayalah kalau tak ada 2 perkara ni, janganlah bercinta… Sebab kita akan kecewa akhirnya… Dan yang paling penting ialah “SETIA” pada dia, "jangan terlintas sedikit pun perasaan untuk tinggalkan dia atas sebab2 yang remeh temeh…" ayat yang sy bold kan itu kah makna setia yang sebenarnya..???

kadang2 sy terfikir..kesetiaan adalah penipuan..kesetiaan hanyalah omong kosong sementara dalam percintaan.. kadang2 bila kita nampak seseorang yang better dari orang yang kita ada..kita sewenang2 je bole lupa kan orang yang kita"kononnya"  kita setia tadi...mana janji kita untuk setia yang berbuih2 mulut kita ungkap kan tadi??

tanya diri anda..ADAKAH ANDA BENAR2  SETIA.???PERLUKAH ANDA SETIA??

SATU..percayalah..orang yang setia akan bertemu dgn orang yang setia..kepada yang tak setia.. sekali anda curang, sebenarnya 10 kali kekasih anda bermain dibelakang anda....
so renung2 kan lar...sma da nak setia tau nda msti yg akan org kata kan 'Jodoh d tangan tuhan"
Sy mang setuju sgt ngan kta2 ni..
N ada jua yg mgata kan Biar kita merancang Allah yang tentukan...laa....sbnrnya lbh krg jer kan...
hhehhe..mbwa mksd yg sma jua...
pa2 pn...Sy suggest ma korng suma...Setia lar.. dIkuti ngan doa n Tawakal..
insyaAllah...dy milik kita....Amin...


No comments:

Shout Here..

There was an error in this gadget

Daisypath Anniversary My Blog

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers