nah..ziarah2...kc tinggal lar website kat cne...

Followers

Trip..

Sweet Couple Slideshow: Fydah’s trip from Kampung Baginda (near Kota Klias, Sabah, Malaysia) to 2 cities Kedah and Tambunan (near Ranau) was created by TripAdvisor. See another Malaysia slideshow. Take your travel photos and make a slideshow for free.

Saturday

Hmpir nak sihat..

Assalamualaikum..
Puhhhh...Dah berhabuk my blog ni...
dah bepa hari tak update...
heheh...
3hari d landa demam truk...
hari ni dah meningan siket..heheh
ekellleh..smlm tido ku d temani...
sbb tuh mkin pulih...
2 3 hri ni ar my Sunshine tak hnti2 nak tpon...
i know msti u sgt2 worry kan..


nak Crta lar sal kmrin..uwaaaaa..
bodoh nya aq lupa bday cousin..huhu..rasa nak ucap jak ri ni tp malu nya...
huhu.apa pn msti nak ucp gak..
heheh..


urm...ni len pla...3 hri ni tak tgk blog trus dpt 1 comment dr sorg gadis..
gadis lar yer lbh enak..
jgn nak prsan pla...hahahha...
Ttg kstiaan..
i think if dy tak duk nak rapat2 ngan pria ni tak jd mslah jua kan..
tp up 2 her lar..if dy lg sesuai cm tuh..
what da hell...
btw..n ak ucap thankzz verry much to my Sunshine...
got header bru dr dy..
korang ada??heheh...
jom2 kta read2 tuk..hehe...


Hubungan saya dengan Duit/Wang:

Saya sangat suka duit, sebagai manusia biasa, saya mengaku semangat untuk mendapatkan duit adalah objektif utama saya ingin menjadi jutawan...heheh..amin..

Ibu saya pernah berkata kepada ayah saya yang dia akan tunaikan apa sahaja yang anak-anak impikan, akan bagi berapa sahaja duit yang anak-anak perlukan, dengan alasan nanti anak-anak akan pandai berdikari dan akan berusaha mendapatkan wang jika sudah terbiasa pegang duit banyak.

Ayah saya pula berpendapat, duit yang banyak akan melalaikan anak-anak untuk menyambung pelajaran. Ya memang betul. Tetapi sebagai anak saya mengambil kedua-dua pendapat ibubapa saya. Rajin cari duit tetapi tidak lalai dalam akademik.


Bila saya kata nak keja...yg tersayang pula kata bila dah pgg duit dah tak mau stdy dah...coz dah terbiasa pgg duit bnyk..so mud stdy hlng sudah...


Itulah secebis kisah saya nak kongsikan. ^_^



Di mana saya?
Sekarang saya da berumur 19 tahun, saya sekarang berada di satu fasa yang genting untuk mengumpul asset..KUNUN LAR....blm g...rasa nya umo cm 23 tahun g2 ar...

Saya skunk dah jadi plink senior dah kat sekolah...tp dlm berskolah sy mc tgu apa2 pgglan keja...calon simpanan mc lum tntu dapat kan..so skng test amik plk upsi jua..katanya intake dlm jan ni...or april ni...


Dengan kekuatan n kesabaran yg saya ada saya mahu impian saya jadi nyata...Atas dorongan dr org2 tersayang saya rasa saya mampu atasi suma halangan..InsyaAllah...

doakan saya...


Ke mana arah tuju saya?

2010 – saya hanya seorang gadis yang nampak biasa sahaja, menjadi student yang nampak keliru dengan arah tuju dalam kehidupan d ppu.oh tidak...Org yg stay kat form6 ni hina sgt ker? napa bila tnya jak stdy mana skg..form6...Urmm,smpai sna jak ker ko dpt..tak g jau g??

Bg saya kenangan yg ada kat zaman2 skul ni lar yg bwa kta tuk lbh dewasa kan....



2011 – Tahun ni kan? Yeah .. im still dak skull g..btw...Msh tgu plk upsi tuh...nak dftr tuk stp gak...

harap thn ni mbawa rezeki yg melimpah..Amin...

2012 – Saya akan pastikan thn tuh dah out dr skul..wakakak...mang pn...dah confirm dah...


Khawin? 100% berserah kepada Takdir ^_^



Bagaimana saya merealisasikan impiam emas saya?

Bersikap Positif, sebagai seorang gadis yang belum mencapai apa kejayaan dalam bidang yang di ceburi, saya haruslah sentiasa positif dan tidak mudah mengalah dengan keadaan. Saya kena pastikan setiap komen-komen negative dari orang persekitaran tentang saya, saya ambil sebagai cabaran dan berusaha untuk buktikan, setiap keputusan yang saya buat adalah yang terbaik atas IzinNya.

Konsisten dalam belajar – salah satu prinsip hidup saya ialah, biar lambat asalkan sentiasa bergerak ke depan, jangan berhenti berharap dan pastikan usaha kita berterusan, kerana Allah tidak minta kita sentiasa Berjaya tetapi Dia meminta kita untuk Mencuba!

Simpanan! – Ya! Jangan membazir dan jangan mudah lupa diri. Ingat asal usul. Simpanan adalah bekalan d Hari Tua. Dalam masa yang sama, banyakkan sedekah, jangan kedekut oke.

Tawakkal – Setelah berusaha, berserah pada yang Esa, InsyaAllah hati akan sentiasa Tenang walaupun di uji dengan kegagalan, Nauzubillah....



p/s:thankz dear...owes be wif me..owes say u love me..n oso thanks u advice...pelan2 wat saya sdar saya ptt maju ke depan..bkn undur ke blkang...
so...yg lain tuh think bout it..hehe...mls pnjng2...

No comments:

Shout Here..

Daisypath Anniversary My Blog

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers