nah..ziarah2...kc tinggal lar website kat cne...

Followers

Trip..

Sweet Couple Slideshow: Fydah’s trip from Kampung Baginda (near Kota Klias, Sabah, Malaysia) to 2 cities Kedah and Tambunan (near Ranau) was created by TripAdvisor. See another Malaysia slideshow. Take your travel photos and make a slideshow for free.

Friday

Cinta Itu.........

Raja Lawak~~ "Emak engkau kata aku dah tak sayang dia lagi". Sebab apa? "Sebab aku dah ada Siti lain". Siti mana lagi bapak? "ObeSITI". HAHA :D

Eleh...pmbuka kata jew..huhu...Sungguh indah cuaca malam ni..lar...Bukan hujan ker??huhu..isk3..hujan pn indah tau..sejuk jerk...hehe...Syukur Kepada Tuhan..kita masih dipanjangkan umur..kehidupan kita mrujuk pada hari ni..yg semalam tuh uda2 lar...bek d lupakan..tp jgn lupa...Buang yg keruh, amik yg jernih...

Berbicara tentang cinta...Uwaaaa....Sensitif or Positif..hahha...eh btl ka jua sinonim ku ni...Antam jak lar..huhu..Cinta kepada Allh..cinta kepada family..cinta kepada teman dan cinta kepada cinta...adakah smua nya sama???of cz not kan... CINTA kepada Allah,family n teman...Ti d Bincang ah..hahah...Cinta kepada cinta pla???lar..msti lar ada ayat tersendiri kan...Ti aq write kat cne korang muntah pla...hahah..apa yg sy ckp ni...

Ok, berbalik kepada cinta...kuasa cinta.....cinta boleh mengubah segalanya....yang hitam boleh menjadi putih,yang pendek boleh menjadi tinggi,yang sedih boleh gembira,yang kaku boleh bergerak,yang sunyi boleh terisi dan sebagainya......orang sebelum menemui cinta muka kelat macam cuka(cuka rasanya kelat ker??),bila dah bercinta muka berseri2 macam kuih seri muka,,,,(nyummmyyy sedapnya kuih).......dan apabila cinta terkubur,maka lenyaplah seri,muka pun jadi bertambah kelat mengalahkan cuka getah...nampak kah akan kita kuasa cinta?

Sebenarnya apabila bercinta,hidup kita lebih bermakna......dengan kehadiran seseorang yang kita anggap nyawa berada di sisi kita,hidup akan menjadi lebih positif dan ceria...setiap apa yang kita lakukan sudah pasti mendapat sokongan daripada nyawa itu(yer ker??).....atau pun setiap kesilapan yang kita lakukan pasti senang mendapat teguran,seterusnya kita dapat menjadi seseorang yang lebih baik dengan tindakan2 yang positif......dalam sesuatu situasi seperti sakit yang kritikal,,,tiada apa yang seseorang pesakit perlukan kecuali cinta dan kasih sayang daripada manusia lain..im right..ketika dunia kelihatan gelap gelita,,,cintalah yang mampu menerangkannya kembali...like im say...He is my Prince Sunshine...biar hidup dikatakan singkat,namun dengan cinta segalanya terasa lama.......hebat sungguh kuasa cinta,,,dan bertuahlah bagi mereka yang dicintai....

Even cm tuh..bagi orang yg lum pnah rasa cinta tak semestinya cinta tuh dapat d rasa dri pda c dia...cinta tuh jua bleh d rasai dr kdua orang tua, adik-beradik, saudara-mara mahupun kawan2...D sini cinta bleh diperluaskan maksudnya...Apa yah...(pkir jap)..oh yah...ianya sebagai kesediaan dan kasih sayang orang lain utk berada d samping kita d saat kita memerlukannya...(ni ka perbincangannya)..

Namun,kita sering lupa sebenarnya......cinta yang utama harus diberikan kepada Yang Maha Pencipta....cinta manusia yang terkubur di tengah jalan bisa membuatkan hati menjadi tidak tenteram dan ada juga yang jd gila,kdg2 nak bnuh diri..lari dari rumah n mcm2 lgi lar....tetapi cinta kepada Maha Pencipta tidak akan pernah pudar selagi kita memberikan yang terbaik untukNya...."Cintailah Allah,nescaya Dia akan membuatkan seluruh dunia mencintai anda".......jadi apa lagi yang kita perlukan??



5 comments:

Fariq said...

adeh,, ingat entri pasal raja lawak sampai abes,, baru je nak berminat,,

*dia tipu-tipu aku lagi.. heheh

PriNcesS SunShine said...

hahahah...fareq...cian..ska ker cter raja lwak...hehehe

Jejaka Terhangat said...

kalau tak berjaya dlm cinta sesama manusia, tak payah nak frust menonggeng sangat..tapi kalau tak dapat cinta drpd Allah, tu yg sepatutnya kita kesalkan..

* tak perlu terlalu taksub bercinta sesama manusia..sampai angap kalau dia takde, hidup pon tak semangat.

* bak kata Ahmad Nabil Ahmad, "cintailah yang Maha Mencintai. Assalamualaikum.."

Jejaka Terhangat: Hitam dan Putih Hati Seorang Lelaki.

lunaticg said...

Salam.
Cinta itu buta kan? kadang-kdanag kita tak sedar pun yang kita cintakan seseorang, bila dia pergi baru kita mula teringatkan dia, kerja pun tak dapat nak buat, makan pun rasa tak sedap dan tidur rasa macam tak siok jer.

~Queen Of Heart~ said...

Yer lar Jt kan...

lunaticg....~~Cinta mang indah...

p/s:Cinta pda yg mencintai adah lar lbh bek drpd cinta kpd yg tak mcintai...

Shout Here..

There was an error in this gadget

Daisypath Anniversary My Blog

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers