nah..ziarah2...kc tinggal lar website kat cne...

Followers

Trip..

Sweet Couple Slideshow: Fydah’s trip from Kampung Baginda (near Kota Klias, Sabah, Malaysia) to 2 cities Kedah and Tambunan (near Ranau) was created by TripAdvisor. See another Malaysia slideshow. Take your travel photos and make a slideshow for free.

Tuesday
















"Orang yang bahagia itu akan selalu menyediakan waktu untuk membaca kerana membaca itu sumber hikmah menyediakan waktu tertawa kerana tertawa itu muziknya jiwa, menyediakan waktu untuk berfikir kerana berfikir itu pokok kemajuan, menyediakan waktu untuk beramal kerana beramal itu pangkal kejayaan, menyediakan waktu untuk bersenda kerana bersenda itu akan membuat muda selalu dan menyediakan waktu beribadat kerana beribadat itu adalah ibu dari segala ketenangan jiwa."


"Kita lahir dengan 2 mata dan 2 telinga, tapi kita hanya diberi 1 buah mulut. Kerana mulut adalah senjata yang sangat tajam, mulut bisa menyakiti, bisa membunuh, bisa menggoda, dan banyak hal lainnya yang tidak menyenangkan. Sehingga ingatlah bicara sesedikit mungkin tapi lihat dan dengarlah sebanyak-banyaknya."

"Kita lahir dengan otak di dalam tengkorak kepala kita. Sehingga tidak peduli semiskin mana pun kita, kita tetap kaya. Kerana tidak akan ada seorang pun yang dapat mencuri otak kita, fikiran kita dan idea kita. Dan apa yang anda fikirkan dalam otak anda jauh lebih berharga daripada emas dan perhiasan."

"Bukti yang paling jelas tentang ketajaman akal fikiran seseorang ialah apabila ia dapat mempernyatakan apa yang ia mahu dengan secara ringkas."
 
"Ambillah waktu untuk berfikir, itu adalah sumber kekuatan. Ambillah waktu untuk bermain, itu adalah rahsia dari masa muda yang abadi. Ambillah waktu untuk berdoa, itu adalah sumber ketenangan. Ambillah waktu untuk belajar, itu adalah sumber kebijaksanaan. Ambillah waktu untuk mencintai dan dicintai, itu adalah hak istimewa yang diberikan Tuhan. Ambillah waktu untuk bersahabat, itu adalah jalan menuju kebahagiaan. Ambillah waktu untuk tertawa, itu adalah musik yang menggetarkan hati. Ambillah waktu untuk memberi, itu adalah membuat hidup terasa bererti. Ambillah waktu untuk bekerja, itu adalah nilai keberhasilan. Ambillah waktu untuk beramal, itu adalah kunci menuju syurga."
 

Monday

Ibu...
Sewaktu aku dilahirkan ke alam dunia...
engkau telah banyak mengorbankan masa
harta dan tenaga...
betapa besar lautan membisu...
besar lagi jasa dan pengorbanan mu...

Ibu...
Dari kecil hingga ke saat ini...
Kasihmu padaku tidak sekalipun luntur...
Engkau tempat ku bermanja..
Meluahkan segala malah membuatkan
Aku sentiasa tersenyum tatkala bersamamu...
Sehingga aku mengalirkan air mata
Apabila mengenangkan betapa susahnya
membesarkanku...

NURZAYYAN


dari kiri....
fyda(me),Afiqa,Ayu,Fify,Nas,Lynn,Connie,Hasmah,Pina,Anis,Marney
nak citer cket...
Nak tau time ni rasa bla kmi yg wat psmbahan ada yg nak rosakkan...
microfon solo kmi (nas) nda bfungsi...
fkir dr tambunan dah yg menang..
bila sebut tempat Pertama happy giler coz kmi yg raih..
Bleh g peringkat ngeri...
yeeeeeeehhh....
time peringkat negeri...
kami menginap d hostel smk gunsanad...
best ah kat sana...
hehehehe......
kat sna pn kmi kna sabotaj gak...
dah lar sedih cos tak gna stand mic...
dlm msa sejam kmi blatih tnpa stand...
tem wat psembahan pn suma nges...
gaya btaburan...
hahahahaha,....
tgk raih tmpt ketiga jak....
Sedih nya....


Sunday

LIKU-LIKU HIDUP...

Banyak perkara yang tak dapat ku mmengerti...
mengapa ini semua terjadi...
di dalam kehidupan ini...


Dalam sepi lagi sayu...
rupanya aku dalam kerinduan..
teman setiaku pada bicara rindu...
di antara waktu-waktu terbatas lalu...

Telah kurangkumkan rebah setiaku...
pada setiap pilu dan rindu...
melayang dan mengembang ke hayat gemilang..
sejak itu tidak ku kesal lagi..
goda dan duga di gerimis senja..


to be continue..

THAT I'M USE...

Like silky White...
KEMANA-MANA BLEH D BAWA..

NICE....


THE DRESS THAT IN MY DREAM....
HEHEHEHE....
CNTIK KN...
AKAN KU CRI...
DRESS NI PN FROM HONG KONG...
AMCM NAK DPT...
UWAAAAAAAAAAA......
MY DEAR
OWEZ LOVE HE...
NSOM KAN??
YEHHHH....















TVRC DAY
wah...dear nice kan..
thankz ma fakrul sudi take pic kmi dua...



LOVE FOREVER.....

HE MAKE ME HAPPY OWEZ..

DEAR...

MY HEART JUST 4 U...

LOVE U SO MUCH...

MMMMMMMWWWWAAAAAAAHHHHHH...


WALPAPER...


I ALWAYS LOVE MY DEAR HUBBY...
MOHD.ARAFA...
NI WALPAPER KSUKAAN SY KAT HP..
TAK TKR2 G NI..HAHA...
MMBER PN DAH BKALI2 TGUR..
PA YG SY JWB..SKATIAQLANAKLTAKPAPUN...

Shout Here..

There was an error in this gadget

Daisypath Anniversary My Blog

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers